באוויר, במים וביבשה:

 

הפתרון ההומיאופתי לג'ט לג ולמחלת הנסיעה

 

מי מאיתנו לא מתכנן כל שנה את החופשה השנתית שלו, טיסה לניו יורק, לאירופה,שייט רומנטי?

יש אנשים (ואני ביניהם) שרגישים מאד לשינויים שנגרמים מטיסות ממושכות ומהפלגות בספינות, ואפילו מנסיעה פשוטה ברכב.

תופעת הג'ט לג ומחלת הנסיעה הן לא גזירה משמיים- להומיאופתיה כמה פתרונות

למצבים האלו.

 

 

מחלת הנסיעה

 

בתנועה מתמדת (אני הייתי קוראת לזה- חוסר חיבור זמני לקרקע שחשוב לנו מאד) , מנגנון האיזון של האוזן התיכונה סובל מגירוי יתר. מערכת שיווי המשקל באוזן התיכונה מדווחת למוח על תנודות, ומערכת הראייה- על היעדר תנועה. ניסיון המוח לתקן את התחושה גורם בעצם לתופעה זו.

סימפטומים שכיחים הם-  סחרחורת, בחילה, הקאה ,חולשה וכאבי ראש.

 

המלצות כלליות

 

♣ בספינה: לשבת על הסיפון או קרוב יותר לקו המים (פחות תנועתיות) ולהביט לעבר האופק.

♣ בנסיעה ברכב: לשבת מקדימה ולהביט החוצה,לפעוטות- למקם את כיסא הביטחון כך שיוכל לראות החוצה,פתחו חלון- מחנק וריחות חזקים מגבירים את הבחילה.

♣ מזון: לימון וג'ינגר עוזרים לתחושת הבחילה.

 

ג'ט לג

 

תופעת זו נגרמת מכך שבמהלך טיסה אנחנו עוברים מאזור הזמן הרגיל שלנו לאזור זמן אחר, כאשר הגוף לא מספיק להתאים את עצמו באותה המהירות למחזורי יום ולילה חדשים.ככל שחוצים יותר אזורי זמן בטיסה, כך תופעות הג'ט לג יורגשו יותר.

טיסות מערבה עוברות בקלות יותר מאשר מזרחה, כי לגוף קל יותר להאריך את היום מאשר לקצר אותו.

השעון הביולוגי שלנו מושפע מ-4 גורמים עיקריים: אור, שינה, פעילות גופנית ומזון,והוא

מתוזמן למחזוריות של יום ולילה ב- 24 שעות.כל אלו משתנים בעקבות הטיסה.

מחזורי השינה והעירות מסתגלים מהר יותר לשינויים מטמפרטורת הגוף ומערכת העיכול- בקצב איטי הרבה יותר.

סימפטומים שכיחים הם - תשישות , אובדן ריכוז, אובדן תיאבון או תאבון בשעות לא רגילות,בחילה, רגזנות, הפרעות זיכרון זמניות, אפאטיות,חוסר שקט, בעיות בעיכול ונטייה להצטנן.

 

המלצות כלליות

 

לפני ובזמן הטיסה- לנוח ולישון שנת לילה טובה, להגביל את הצריכה של אלכוהול ומשקאות המכילים קפאין, לשתות הרבה מים, לאכול ארוחות קטנות, ללבוש בגדים קלים.

אחרי הטיסה- לתת לעצמכם יום- יומיים להתאים את עצמכם לאזור החדש לאחר ההגעה אם אפשר (יום אחד עבור כל אזור זמן שנחצה במהלך הטיסה), להיחשף לאור היום כמה שיותר כדי לאתחל את מנגנון השעון הביולוגי,לצאת להליכה מהירה, לקרוא.

חליטת עלי פסיפלורה- משפיעה על מערכת העצבים,מרגיעה ומשרה שינה. חולטים מעט עלים (2 גר') ברבע כוס מים, ושותים לפני השינה או לפי הצורך.

 

הפתרון ההומיאופתי

 

התרופות ההומיאופתיות הבולטות המתאימות במצבים אלו:

לג'ט לג – ARNICA, BORAX .

למחלת הנסיעה- NUX- VOMICA, COCCOLUS, TABACUM, IPECACUANHA.

לכל תרופה הומיאופתית יש מאפיינים שונים ויש להתאים אותה לסימפטומים הספציפיים, וחשוב להיוועץ עם הומיאופת לפני לקיחת כל תרופה הומיאופתית.

 

 

 

 

המידע באתר אינו מהווה ייעוץ או תחליף לטיפול רפואי

  • w-facebook